Extra lang weekend!

24 februari 2018 - Beatrice, Verenigde Staten

Hoooi,

Ik heb weer een nieuwe twee wekelijkse blog voor jullie!!

Blog 12/02-18/02

Deze week was een korte schoolweek, omdat ik vrijdag vrij was. Veel bijzonders heb ik niet gedaan. Maandag en dinsdag ben ik naar tennis conditioning geweest na school en woensdag was het Valentijnsdag. Ik heb het gevoel dat ze er hier wel iets groters van maken dan in Nederland. Ze geven meer cadeautjes aan vrienden/vriendinnen en familie en ze wensen echt iedereen een fijne Valentijnsdag. Ik heb zelf ook cadeautjes van m’n hostfamily gehad. Ik kreeg een ballon, rozen, een knuffelhond, een kaars en een zeepje.

Donderdagmiddag kwam er een vriendin mee uit school, we hadden een spelletje gespeeld en we waren in de hottub geweest, waar we de zonsondergang echt heel mooi konden zien. Voorderest zijn we daarna nog even wat wezen eten. Vrijdag heb ik lekker uitgerust en zaterdagochtend moest ik m’n jobshadow doen. In Nederland zou je dit een snuffelstage noemen denk ik. Ik moest dit doen voor een career class die ik op school heb. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een ochtendje naar een bruidswinkel te gaan. Het is niet dat ik dit wil doen later, maar ik moest toch iets uitkiezen. Er waren gewoon verschillende afspraken in die winkel voor het passen van trouwjurken, dus daar heb ik mee meegekeken en ook heb ik een tour door de winkel gehad en het een en ander uitgelegd gekregen over verschillende soorten jurken. Daarna heb ik samen met Brittany m’n tennisspullen gehaald (racket en schoenen) en hebben we even eten gehaald. ‘s Avonds zijn we samen uiteten geweest in zo’n Italiaans restaurantje waar we de laatste tijd echt heel vaak komen. En deze keer, omdat we er zo vaak komen, kregen we gratis garlic bread, dus dat was wel leuk.

Blog 19/02-24/02

Maandag had ik nog een dagje vrij. Overdag heb ik niet heel veel gedaan en ‘s avonds ben ik samen met Brittany wezen bowlen. Ik ben echt heel slecht, maar alsnog was het heel gezellig. Dinsdag moest ik weer naar school en ik had me gewoon al klaargemaakt, kwam ik erachter dat school 2 uur later startte vanwege sneeuw en gladde wegen.. Woensdag en donderdag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Er was ook geen conditioning donderdag, dat was gecanceld vanwege gladheid. Vrijdag had ik weer een late start! Het had gesneeuwd en toen geregend en toen weer gevroren, dus de wegen waren heel erg glad. Meestal als de wegen heel slecht zijn, doen ze wel een late start, omdat iedereen met de auto naar school komt en ze willen ongelukken natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen. Vrijdagmiddag uit school hebben Marie, Brittany en ik onze nagels laten doen en ‘s avonds hebben we film gekeken.

Dit weekend weet ik nog niet echt wat ik ga doen en na het weekend begint tennis dus!! Ik heb er echt heel erg veel zin in, ik kijk er ook echt al heel lang naar uit. In Nederland speelde ik natuurlijk ook tennis en heb het nu al wel weer een poosje niet gedaan, dus heb er weer superveel zin in! Ik hoop wel echt dat het weer een beetje goed is volgende week (en eigenlijk altijd), want tennis practice is altijd gewoon buiten. Gelukkig regent het hier niet vaak, ik heb nog maar weinig regen meegemaakt hier in Nebraska, dus hopelijk blijft het zo. In m’n volgende blog zal ik zeker vertellen hoe het met tennis gaat!!

Dankjewel weer voor het lezen van m’n blog!

Liefs,

Mirte

1. Pap:
    25 februari 2018
    Leuk Mir, we hebben super veel zin om je Amerikaanse leventje van dichtbij mee te maken! Als alles goed gaat, nog 2 maandjes! Fijn dat het zo goed gaat!

Groetjes weer maar!
  2. Roelien Wagter:
    12 maart 2018
    Hallo Mirte,
    Door allerlei beslommeringen niet meer aan jouw verslagen toe gekomen. Maar vandaag dus wel.
    Toch hoop ik je snel weer te zien op je fiets met je haren dansend in de wind.
    Dag lieve Mirte