Winter Break!

7 januari 2018 - Beatrice, Verenigde Staten

Hoooi!

Ik had toch maar besloten om twee weken in 1 blog te doen zodat ik een wat langere blog heb. Morgen (maandag) heb ik m’n laatste vrije dag en daarna begint school weer. Heb er opzich wel weer zin in, het is wel raar om te bedenken dat ik alweer over de helft ben van m’n tijd hier.

De eerste week van de vakantie was het natuurlijk kerst en volgens mij had ik daar in m’n laatste blog al over verteld. Heb niet heel veel gedaan en ‘s avonds was ik naar Brittany gegaan (m’n nieuwe hostzus) en daar was ik blijven slapen. Die dinsdag gingen we sleeën, maar het was veel te koud. Het is eigenlijk echt heel de week koud geweest en afgelopen week trouwens ook. Vooral afgelopen weekend was heel koud. We zijn toen een nachtje met m’n toen nog hostparents naar Omaha geweest (grootste stad in Nebraska). We zijn naar de dierentuin geweest, waar gelukkig heel veel binnen was. Het was iets van -19 overdag, dus je kon eigenlijk gewoon niet echt lang buiten zijn.

Voor de rest ben ik deze vakantie best vaak bij m’n buren geweest, naar een game geweest en natuurlijk was het ook nog oud en nieuw. Dit heb ik met vrienden gevierd. Natuurlijk heb ik ook gewoon lekker uitgerust waar ik ook wel aan toe was.

Gisteravond was snowball, waar ik het natuurlijk al best vaak over heb gehad. Snowball doen ze echt al 50-60 jaar, dus hier is het echt een traditie. Iedereen dressed up en wat iedereen dan eigenlijk doet is foto’s maken, eten en daarna naar de dance. Dus ook ik heb dat gedaan. Ik zal even wat foto’s plaatsen in m’n fotoalbum. Het was wel heel gezellig met m’n vriendinnen.

Ook ben ik gisteren verhuisd!! Ik heb vannacht dus voor het eerst in m’n nieuwe slaapkamer geslapen, in m’n nieuwe huis. Ik voel me hier nu al thuis. M’n nieuwe hostparents zijn heel aardig en ze laten me hier thuis voelen, wat natuurlijk wel heel belangrijk is. Dit gezin bestaat uit 4 mensen. M’n hostparents hebben een zoon van 22 en dan Brittany, die net als mij 17 is. Ik denk dat ik hier nog wel een fijne laatste 5 maanden krijg!

Dinsdag dus weer naar school. Ik heb wat vakken laten vallen en wat andere vakken ervoor in de plaats gedaan. Wat ik nu heb is algebra, world history, Engels, personal finance & career education, Spaans, entrepreneurship, aerobics (dit is een physical education klas en dit is met alleen meiden en wat je doet is gewoon workouts etc.) en m’n laatste uur van de dag is een study hall, dus dan kun je gewoon huiswerk doen. Ik ben opzich wel blij met de vakken die ik heb gekozen. Ik zit hier natuurlijk niet voor het ‘echt’ op school dus ik kan eigenlijk gewoon kiezen wat ik wil.

Dit was dus in het kort m’n kerstvakantie. Hopelijk was het weer leuk om te lezen!

Liefs,

Mirte

1. Adrian:
    7 januari 2018
    Super fijn om te lezen dat je een leuke vakantie hebt gehad!
    En ook fijn dat je je nu al thuis voelt in je nieuwe gezin!
    X Adrian
  2. Johan:
    8 januari 2018
    Zeker leuk om weer te lezen! Heel fijne tijd bij Brittany en haar fam.
  3. Roelien Wagter:
    8 januari 2018
    Hallo Mirte,
    Wat fijn dat je het in je nieuwe gastgezin ook zo naar je zin hebt.
    Wat een bijzondere vakken heb je gekozen voor de komende tijd.
    Begint het verlangen naar huis al een beetje te knagen ?
    Dat zou ik goed kunnen begrijpen.
    Succes de komende tijd.
    Liefs